Bent u op zoek naar advies of heeft u een vraag?

Suitable heeft persoonlijk contact met u hoog in het vaandel staan. Heeft u een vraag of kunnen
wij u adviseren in uw keuze? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice!
Telefonisch bereikbaar
Vandaag geopend tot 22:00 uur

E-mailadres (webshop)
klantendienst@suitable.be

Suitable Hoofdkantoor
Stadionlaan 163 - 165
5246JT Rosmalen
Nederland

Direct een antwoord?

Kijk hieronder bij de veelgestelde vragen. Staat uw vraag er tussen, dan heeft u direct uw antwoord! Het antwoord niet kunnen vinden? Onze klantendienst is op werkdagen bereikbaar van 9.00u - 18.00u. Op maandag en dinsdag kunt u ons telefonisch tot 22.00u bereiken.



Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
PostNLSuitable werkt eraan, na ontvangst van betaling, de bestelling van uw artikelen direct klaar te maken. Bestellingen op werkdagen voor 15:00 besteld, worden doorgaans dezelfde werkdag verstuurd! (indien alle artikelen voorradig en direct leverbaar zijn).

Suitable zal uw bestelling verzenden via PostNL. U wordt te allen tijden op de hoogte gehouden van de order status middels e-mail. Indien uw bestelling niet door de brievenbus past ontvangt u een Track & Trace code om uw bestelling online te volgen.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Suitable verstuurt de artikelen over het algemeen binnen 1 werkdag. Het kan in enkele gevallen voorkomen dat het artikel is uitverkocht en dat het besteld moet worden bij de fabrikant. U krijgt hiervan direct een melding bij behandeling van de order. In dit geval kan de levertijd oplopen tot 5 werkdagen.

Let op: Als u bij de bestelling kiest voor vooruitbetaling, houd dan rekening met een overboektijd van één tot vijf werkdagen. Zodra we uw betaling hebben ontvangen ontvangt u per e-mail bericht en wordt de bestelling dezelfde dag nog verstuurd.
Hoe verloopt de levering?
De artikelen die u heeft besteld worden door PostNL afgeleverd op het adres dat u hebt opgegeven. Het pakket wordt 2 maal op het aangegeven adres aangeboden. Bent u niet thuis, dan zult u een bericht in de brievenbus vinden met daarop het dichtstbijzijnde postkantoor waar het pakket kan worden afgehaald of het pakketje wordt afgegeven bij uw buren. Het pakket blijft 3 weken op het postkantoor liggen.

U kunt uw zending te allen tijde volgen via de track & trace code die u heeft ontvangen.
Ik ben niet thuis op de verwachte leverdatum, kan ik een ander adres opgeven?
Tot het moment dat wij uw pakket verzenden is het mogelijk het afleveradres te wijzigen. U kunt bijvoorbeeld kiezen voor uw werkadres. Wij verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen met onze klantendienst 038-083850 of een e-mail te sturen naar klantendienst@suitable.be.

Wanneer uw bestelling verzonden is, is het wijzigen van het adres helaas niet meer mogelijk. PostNL probeert uw bestelling twee keer bij u af te leveren. Na de eerste poging heeft u ook de mogelijk online bij PostNL een andere afleverdatum te kiezen. U vindt hierover alle informatie op het briefje wat PostNL in uw brievenbus achterlaat.
Kan ik laten leveren in het buitenland?
U kunt uw bestelling ook geleverd krijgen in het buitenland. Tijdens het bestelproces kunt u het land van bestemming kiezen. Voor Europese zendingen geldt een tarief van € 7,50. Voor zendingen buiten Europa bedragen de verzendkosten € 25,00.
Kan ik mijn order wijzigen of annuleren?
Ja, u kunt uw order wijzigen of annuleren indien uw order nog niet is verzonden. Indien u een order wilt u wijzigen of annuleren verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen 038-083850 of een e-mail te sturen naar klantendienst@suitable.be.

Suitable hanteert geen annuleringskosten.
Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Uw bestelling wordt gratis thuis of op het door u opgegeven adres bezorgd vanaf € 59,95 anders wordt er een bijdrage van € 3,95 in rekening gebracht. 

Buiten België gelden de volgende tarieven:
Voor overige Europese zendingen geldt een tarief van € 7,50.
Voor zendingen buiten Europa geldt een tarief van € 25,-.
Ik heb mijn bestelling retour gezonden. Hoe vindt de terugbetaling plaats?
Wanneer u het pakket retour heeft gezonden en daarbij heeft aangegeven dat u het aankoopbedrag gecrediteerd wilt hebben, zullen wij dit binnen 5 werkdagen voor u in orde maken. Hiervoor is het van belang dat wij de artikelen retour hebben ontvangen of dat u kunt aantonen dat u de artikelen aan ons heeft verzonden. Alle betaalde bedragen m.u.v. de kosten van de retourzending (terugzenden) worden gecrediteerd.

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u ons hebt betaald, tenzij u ons toestemming geeft voor een ander betaalmiddel. Hier zullen nooit extra kosten voor u aan verbonden zijn.
Hoe lang heb ik om een artikel te ruilen of retourneren?
Indien u niet tevreden bent met uw aankoop kunt u de door u bestelde artikelen binnen 14 dagen, vanaf dag één na ontvangst. retourneren.

U heeft als consument recht op herroeping bij levering van diensten respectievelijk verkoop op afstand. Dit betekent dat het artikel één keer mag passen. Bent u er dan niet blij mee? Dan heeft u na ontvangst een bedenktermijn van 14 dagen.

Wij merken dat hier soms wat verwarring over is. Wilt u hier meer over weten, bekijk het herroepingsrecht.
Hoe kan ik een product ruilen of retourneren?
Er zijn 2 optie' s bij Suitable:
  • Ruilen in de winkel
    U kunt binnen 14 dagen na aflevering een artikel ruilen in één van onze filialen rondom België - Breda. Onze collega's staan graag voor u klaar met advies. Neem de internetfactuur als aankoopbewijs mee, die u bij uw bestelling hebt ontvangen.
  • Ruilen of retourneren door terugzenden
    Na ontvangst heeft u 14 dagen om aan te geven dat u van de koop afziet. Na deze melding heeft u nog 14 dagen om het product terug te sturen. U hoeft dit echter niet vooraf te melden. Ruilen of retourneren door terugzenden kunt u doen door de artikelen terug te sturen naar het onderstaande adres:

    Suitable Klantendienst
    Stadionlaan 163 - 165
    5246JT ROSMALEN
    Nederland

Graag verzoeken we u een ingevuld retourformulier in het pakketje mee te sturen. Deze kunt u vinden in uw bestelling.

Let op: Indien er schade aan het artikel ontstaat door onzorgvuldig passen of retourneren, zal de schade in mindering worden gebracht bij terugbetaling.

Ik wil het artikel ruilen voor een duurder artikel, hoe werkt dat?
Wanneer u het door u bestelde artikel wilt ruilen voor een ander, duurder artikel, dan kunt u dat aangeven op ons retourformulier (PDF). Zodra wij het retour gezonden artikel hebben ontvangen, zullen wij het nieuwe artikel naar u toesturen, en u per e-mail een betaallink sturen voor betalen van het verschil tussen de twee bedragen. U kunt dit vervolgens gemakkelijk via Mistercash of Kredietkaart betalen.
Wat zijn de kosten van ruilen of retourneren?
Wanneer u kiest voor het ruilen of retourneren in de winkel, is dit natuurlijk geheel kosteloos voor u.

Wanneer u het artikel terugstuurt naar Suitable dan zijn de kosten van verzenden voor uw rekening, tenzij:
    • U een beschadigd artikel heeft ontvangen
    • Het een door ons verkeerd geleverd artikel is

    In deze gevallen ontvangt u van ons per e-mail een retoursticker, zodat u het beschadigde of verkeerd geleverde artikel kosteloos retour kunt sturen.
    Wanneer u het artikel wilt vervangen voor een andere kleur of maat, blijft de verzending daarvan gratis. De retourkosten worden in dit geval echter niet gecrediteerd.
Veilig betalen met Mistercash
Wilt u het bedrag van uw bestelling ineens, veilig, vertrouwd en gemakkelijk online aan ons betalen dan kunt u dit doen met behulp van Mistercash. 

Wij bieden de Mistercash betaling tijdens het afronden van uw bestelling aan, u komt vervolgens in uw eigen vertrouwde internet bankieromgeving waar u de betaling kunt voldoen. Wel zo gemakkelijk!  
Veilig betalen met Bancontact
PayPalBetaal met Bancontact/Mister Cash. Dat is wel zo veilig en snel. Vul uw kaartnummer en vervaldatum in en u wordt automatisch naar de vertrouwde site van de bank geleid. Hier wordt gevraagd om het bedrag te controleren en te betalen met uw authentificatiemiddel. Afhankelijk van uw bank is dat een kaartlezer of een paswoord.
PayPal en Kredietkaart betalingen
PayPalOm te kunnen betalen via PayPal is geen account bij PayPal vereist. Indien u in het bezit bent van een PayPal account is het mogelijk om hiermee direct te betalen (bank overschrijving). Via PayPal kan tevens met een normale kredietkaart betaald worden. Omdat PayPal gebruik maakt van zeer geavanceerde technieken wordt een 100% veilige betalingsomgeving gegarandeerd. PayPal maakt uw financiële informatie nooit bekend aan Suitable. (www.paypal.be)

Hoe werkt PayPal?
Wanneer op de site van Suitable gekozen is voor betalen via PayPal, wordt automatisch de betalingspagina van PayPal geopend. Op deze pagina kan de betaling worden afgerond. Dit kan gebeuren door in te loggen met een PayPal account of direct via creditcard.

Als de betaling is ontvangen zal de order direct verzendklaar gemaakt worden en worden verzonden.
Vooruitbetaling
Vooruitbetalen betekent dat u, na het invoeren van uw bestelling, eerst het totaalbedrag zelf overmaakt op rekening van Suitable. Dit kan bijvoorbeeld met internetbankieren van uw bank.
 
  • Vooruitbetalen is veilig en brengt geen extra kosten met zich mee.
  • Houd rekening met één tot drie werkdagen overboektijd.
  • Vermeld bij het overmaken het ordernummer uit uw orderbevestiging.
  • Na ontvangst van uw betaling versturen wij uw bestelling.

Annuleren?
Als u uw overschrijving reeds heeft gedaan maar toch besluit te annuleren, neem dan contact op met onze klantenservice. Nadat u uw rekeningnummer heeft doorgegeven, wordt uw betaling teruggestort.

Suitable rekeninginformatie
Vermeld bij uw overschrijving altijd uw ordernummer. Onze rekeninginformatie:

Suitable te Rosmalen
Rabobank NL96 RABO 0122 7988 72

Internationale gegevens:
BIC/Swift code: RABONL2U
Zijn alle prijzen inclusief BTW?
Ja, alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW. Op uw factuur die u bij de bestelling ontvangt wordt de BTW gespecificeerd.
Past mijn bestelling door de brievenbus?
Indien uw bestelling zonder beschadiging van de artikelen door de brievenbus kan, wordt uw bestelling als brievenbus post verzonden.

Indien het artikel niet middels frankering verzonden kan worden, dan wordt het met pakketpost verzonden in een nette kartonnen doos of verzendzak met Suitable logo.
Kan ik mijn bestelling als cadeau laten bezorgen?
Ja, natuurlijk kan dat! Wilt u iemand een mooi cadeau aanbieden? Suitable biedt een zeer luxe geschenkverpakking, waardoor het wel heel makkelijk wordt om een Suitable artikel als geschenk te geven. Hoe werkt dat precies?

Als u uw bestelling als cadeau in wilt laten pakken, kunt u de optie "geschenkverpakking" aanklikken in de winkelwagen, de kosten bedragen € 1,95.

Indien gewenst, kan uw cadeau ook direct naar de ontvanger gestuurd worden. Hiervoor dient u wel een alternatief verzendadres aan te geven. Suitable verstuurt uw bestelling dan in een mooie geschenkverpakking. Een feest om te geven!
 
 
Suitable geschenkverpakking
Suitable geschenkverpakking
Ik heb een klacht, wat nu?
Suitable heeft service verlenen hoog in het vaandel staan, wij doen er alles aan om klachten te voorkomen. Mocht er onverhoopt iets niet correct zijn aan het aangekochte artikel of is het beschadigd, dan worden wij hier graag van op de hoogte gesteld. Wij gaan direct met uw klacht aan de slag.
 
  • Meld uw klacht aan via mail: klantendienst@suitable.be. Vermeld naast uw klacht ook uw naam en telefoonnummer.
  • Op werkdagen streven wij er na om binnen enkele uren een persoonlijke reactie te geven en uiterlijk binnen 5 werkdagen.
  • In onderling overleg wordt een passende oplossing gezocht voor de klacht, bijvoorbeeld ruilen voor een nieuw artikel of storneren van het geld bedrag. Heeft u een klacht over onze dienstverlening, ook deze kunt u uiteraard kenbaar bij ons maken via mail: klantendienst@suitable.be
Suitable garantie
Suitable staat voor kwaliteit. De missie van ons eigen label is zoeken naar de mooiste kwaliteit materialen. Het resultaat? Hoog kwalitatieve herenmode met een exclusieve handtekening voor de juiste prijs. Daar staan we ook graag garant voor. Is het product niet in goede staat, zoals u zou mogen verwachten bij normaal gebruik? Dan kunt u het artikel retourneren, laten repareren, of, indien mogelijk, laten vervangen.

Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen ook de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie.
 
Suitable klachtenbeleid
Hoewel Suitable een uiterst laag klachten saldo heeft, kan het voorkomen dat er onverhoopt iets niet correct is aan het aangekochte artikel of dat het beschadigd wordt geleverd. Graag worden we hiervan op de hoogte gesteld. Een klacht nemen we dan ook zeer serieus.

Geschillencommissies voor Consumentenzaken

Vindt u dat Suitable uw klacht niet goed heeft behandeld? Dan kunt u een externe, onafhankelijke geschillencommissie inschakelen. De Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) doet een uitspraak die voor beide partijen bindend is. Over de onafhankelijke geschillencommissie vindt u meer informatie op www.sgc.nl . Wilt u ze liever even bellen? Dan is de onafhankelijke geschillencommissie te bereiken via 070 - 310 53 10.

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform. http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Business to Business
Suitable ConceptWanneer u een zakelijke bestelling plaatst, kunt u uw bedrijfsnaam invoeren in het bestelproces. Wij sturen u (indien gewenst) een factuur op naam van uw organisatie. Uiteraard wordt de BTW op uw factuur uitgesplitst.

Wilt u de zending op een ander adres af laten leveren dan op het adres van uw kantoor? Geef dan in het bestelproces het correcte afleveradres aan.
Bedrijfskleding
You never get a second chance to make a Suitable first impression.

Suitable begrijpt waarom representatieve bedrijfskleding belangrijk is. Uw imago is doorslaggevend voor het succes van uw bedrijf. Het  imago maakt u onderscheidend voor uw relaties en uw klanten. Wie zijn het belangrijkste in het verspreiden van dit imago? Precies, uw mensen, het team dat voor u werkt. Zij zijn letterlijk uw visitekaartje. Is de presentatie momenteel niet in lijn met het imago dat u wilt uitstralen? Wilt u graag een herkenbare identiteit uitstralen door middel van de kleding van uw team? Kortom, bent u opzoek naar representatieve bedrijfskleding?

Suitable adviseert u graag. Wij zijn ervan overtuigd dat non-verbale communicatie voor een groot deel de totale presentatie bepaalt. Wij weten als geen ander dat kleding hier het belangrijkste voorbeeld van is. Tot in de puntjes verzorgde kleding is een verlengstuk van de kwaliteit en service die een onderneming haar relaties biedt. Met onze bijna 20 jaar ervaring in de mode bent u ervan verzekerd dat wij u een perfect aansluitend verlengstuk kunnen bieden.

Wij opereren, als onderdeel van Suitable, op de zakelijke kledingmarkt. U kunt bij ons terecht met al uw vragen over (bedrijfs)kleding voor (grote) groepen, zoals verenigingen en bedrijven. U wilt voor uw team één en hetzelfde overhemd? U zoekt een pak wat u gemakkelijk in een groot aantal kan aanschaffen? Of juist een stropdas en bijpassend strikje? Dan bent u bij Suitable aan het juiste adres.
U kiest voor advies van Suitable als:

 

  • U de overtuiging heeft dat uw bedrijf of medewerkers een meer professionele representatieve uitstraling kunnen gebruiken;
  • U gelooft dat dit niet vanzelf gaat en;
  • U fun & function in de aanpak wilt combineren.
 

Onze ondersteuning geschiedt via advies, workshops en verkoop van business fashion. Mocht u vragen hebben neem dan gerust contact met ons op.
Telefoonnummer: 038-083850
E-mail: klantendienst@suitable.be

Wasvoorschriften
Wij adviseren altijd goed op te letten hoe een artikel gewassen moet worden. Een producent zet deze wasvoorschriften niet voor niks in het artikel; zo voorkomt u dat een artikel kan krimpen, pillen of zijn model verliest.

Let bijvoorbeeld goed op, op welke temperatuur het gewassen mag worden en of er onder het wastobbe-symbool strepen staan. Deze strepen staan namelijk voor een voorzichtige behandeling van de kleding. Dit kan bereikt worden door de wasmachine minder te beladen, minder machine bewegingen te laten maken of te kiezen voor een korter wasprogramma. Let ook op of het artikel in de drogen mag (symbool: vierkant met cirkel erin) en of het gestreken mag worden (symbool: strijkijzer).
Hoe kies ik de juiste maat?
Wanneer u niet zeker weet welke maat gewenst is, kunt u op verschillende manieren u laten adviseren. Mocht een artikel duidelijk kleiner of groter vallen, noteren wij dit altijd in de productinformatie bij het artikel. Het is verstandig om na te gaan of u van dit merk al artikelen in huis heeft. Wij adviseren dan dezelfde maat aan te houden.

Bekijk ook eens de reviews van andere klanten onderaan de pagina van het artikel. Wie weet heeft iemand anders aangegeven dat het artikel kleiner of groter valt. Houdt rekening met draagcomfort, voor welke gelegenheid het is en of u er nog iets onder- of overheen gaat dragen.

Meer lezen? Klik hier voor alles over 'de juiste maat'.
Kledingadvies
Mocht u zich willen laten adviseren over uw kledingstijl, dan bent u bij Suitable aan het juiste adres. Doordat Suitable niet alleen een online webshop is, maar ook winkels door heel Nederland heeft, hebben wij een groot Suitable team met verstand van kleding en mode.

Wij geven u graag een persoonlijk kledingadvies die het beste bij u past en waar u zich lekker bij voelt. Het is mogelijk om langs te gaan in een van onze winkels, te bellen of te mailen met een van onze adviseurs in de winkel of de klantendienst, voor extra hulp en advies bij het maken van uw kledingkeuzes.


Suitable staat garant voor de kwaliteit die we verkopen.
Ruilen zonder huilen binnen 14 dagen na ontvangst.
Uw loyaliteit waarderen we met direct Club voordeel.
Het Suitable team geeft uitleg over dress-codes, kledingetiquette of kleuradvies.
Geheel vrijblijvend op een leuke informele en deskundige wijze advies.


NL96RABO0122798872 BIC/Swift code RABONL2U BTW Nr.. BE0672514559 Kamer van Koophandel 55728561
Bekijk de desktopversie