Ik wil iets retourneren, wat nu?

Indien je niet tevreden bent met jouw aankoop kan je de door jou bestelde artikelen binnen 30 dagen, vanaf dag één na ontvangst retourneren. Ook op aanbiedingen en sale artikelen.

Je hebt als consument recht op herroeping bij levering van diensten respectievelijk verkoop op afstand. Dit betekent dat je het artikel mag passen zoals je in de winkel ook zou doen. Ben je er dan niet blij mee? Dan heb je na ontvangst een bedenktermijn van 30 dagen.

Wij merken dat hier soms wat verwarring over is. Wil je hier meer over weten, bekijk het herroepingsrecht.

Hulpzame links

Retourneren met account
Voor als je al een account hebt
Retourneren zonder account
Voor als je geen account hebt
Retourhulp
Onduidelijkheden? Bekijk onze instructie video
Start video
Klantenservice
Kom je er niet uit?

Welke retouropties heb ik?

Ruilen of retourneren per post kan je doen door de artikelen terug te sturen naar het onderstaande adres. De verzendkosten voor het retourneren van een artikel per post zijn voor eigen rekening. Na dat je je retour online hebt aangemeld, bieden wij verschillende mogelijkheden aan voor een retourlabel. Hierdoor zijn de retourkosten al vanaf €5,50 i.p.v. €7,25. 

Suitable Herenmode
Afd. Retouren
Stadionlaan 163 - 165
5246JT ROSMALEN
Nederland

Wat moet ik doen?
1. Wat kan ik retourneren?
1. Wat kan ik retourneren?
Log in op jouw Suitable account en ga naar "mijn bestellingen". Aankopen met de oranje retourknop vallen binnen het retourtermijn en kunnen geretourneerd worden. Heb je geen account klik dan hier om iets te retourneren.
2. Selecteer je artikel(en)
2. Selecteer je artikel(en)
Kies vervolgens welke producten je retour wilt sturen door het formulier te activeren middels de retourknop. Vervolgens kan je jouw reden en wens aangeven incl. toelichting.
3. Inpakken & Verzenden
3. Inpakken & Verzenden
Pak je retour artikel(en) in en stuur deze naar ons op. Bij ontvangst zullen wij zo snel mogelijk je retour verwerken. Bewaar het verzendbewijs van de retourzending tot we jouw ruiling of retour volledig verwerkt hebben. Zonder bewijs van verzending naar Suitable kan Suitable niet aansprakelijk gehouden worden voor pakketten die zoek geraakt zijn in de post.
4. Geld terug uiterlijk binnen 14 dagen
4. Geld terug uiterlijk binnen 14 dagen
Zodra de retourzending binnen is krijg je uiterlijk binnen 14 dagen het geldbedrag terug gestort.

Je kan binnen 30 dagen na aflevering een artikel ruilen of retourneren in één van onze shops. Onze collega's staan graag voor je klaar met advies.

Vanwege de lockdown zijn onze winkels momenteel gesloten.

Wat moet ik doen?
1. Wat kan ik retourneren?
1. Wat kan ik retourneren?
Log in op jouw Suitable account en ga naar "mijn bestellingen". Aankopen met de oranje retourknop vallen binnen het retourtermijn en kunnen geretourneerd worden. Heb je geen account klik dan hier om iets te retourneren.
2. Selecteer je artikel(en)
2. Selecteer je artikel(en)
Kies vervolgens welke producten je retour wilt sturen door het formulier te activeren middels de retourknop. Vervolgens kan je jouw reden en wens aangeven incl. toelichting.
3. Inpakken & Verzenden
3. Inpakken & Verzenden
Verpak je retour artikel(en) zorgvuldig in en geef deze af bij één van onze 15 winkels. Op onze website, helemaal onderaan, kan je een overzicht zien waar onze winkels gevestigd zijn.
4. Geld terug uiterlijk binnen 14 dagen
4. Geld terug uiterlijk binnen 14 dagen
Het is niet mogelijk om het geldbedrag meteen retour te krijgen in een van onze winkels. Zodra wij de zending ontvangen en verwerkt hebben, is krijg je uiterlijk binnen 14 dagen het geldbedrag terug gestort.

Voor slechts € 5,95 komt de DHL het pakketje thuis op een afgesproken tijdstip ophalen, wel zo gemakkelijk in deze tijd! Je hebt hiervoor geen printer nodig. Ga hiervoor naar de Suitable retourservice ophaalopdracht.

Wat moet ik doen?
1. Wat kan ik retourneren?
1. Wat kan ik retourneren?
Log in op jouw Suitable account en ga naar "mijn bestellingen". Aankopen met de oranje retourknop vallen binnen het retourtermijn en kunnen geretourneerd worden. Heb je geen account klik dan hier om iets te retourneren.
2. Selecteer je artikel(en)
2. Selecteer je artikel(en)
Kies vervolgens welke producten je retour wilt sturen door het formulier te activeren middels de retourknop. Vervolgens kan je jouw reden en wens aangeven incl. toelichting.
3. Inpakken & Verzenden
3. Inpakken & Verzenden
Pak je retour artikel(en) in en laat de zending door DHL bij je thuis ophalen. Bewaar het verzendbewijs van de retourzending tot we jouw ruiling of retour volledig verwerkt hebben. Zonder bewijs van verzending naar Suitable kan Suitable niet aansprakelijk gehouden worden voor pakketten die zoek geraakt zijn in de post.
4. Geld terug uiterlijk binnen 14 dagen
4. Geld terug uiterlijk binnen 14 dagen
Zodra de retourzending binnen is krijg je uiterlijk binnen 14 dagen het geldbedrag terug gestort.

Meest gestelde vragen

Wat vervelend om te horen dat je een beschadigd artikel ontvangen hebt. Dit was uiteraard niet onze bedoeling. Onze collega’s van de klantenservice afdeling horen dit graag van je via klantenservice@suitable.nl. Er zal zo snel mogelijk contact met je opgenomen worden zodat we het kunnen oplossen voor je.
Wanneer je het door jou bestelde artikel wilt ruilen voor een ander, duurder artikel, dan kan je dat aangeven op ons retourformulier (PDF). Zodra wij het retour gezonden artikel hebben ontvangen, zullen wij je een betaalverzoek sturen voor het verschil tussen de twee bedragen. Je kan dit vervolgens gemakkelijk betalen via iDeal, CreditCard of Klarna. Zodra wij de betaling ontvangen hebben, zullen wij het nieuwe artikel naar je toesturen.
Graag verzoeken we je een ingevuld retourformulier in het pakketje mee te sturen. Deze kan je vinden in je bestelling. Let op: Indien er schade aan het artikel ontstaat door onzorgvuldig passen of retourneren, zal de schade in mindering worden gebracht bij terugbetaling.
Bekijk de desktopversie
menu
× sluiten
Ga naar Winkelwagen
Door verder te klikken op onze website, accepteer je cookies en vergelijkbare technieken.